İşinin hakkını veriyor

Üç aşk baladından oluşan mini albümünde boş şarkı yoktu, yeni teklisi ‘Hay Hay’da da beklentileri karşılıyor. Geldiği noktada Hadise için ‘ekran yüzü’ ya da ‘kadrolu jüri üyesi’ dememiz mümkün değil çünkü vasat şarkılarla yetinmiyor.

Haberin Devamı

Geçen sonbaharda atıyla ve gökdelen plazaların arasında söylediği baladıyla videosunda aşka sığınıp ‘Küçük Bir Yol’ arıyordu Hadise. Bu şarkının yer aldığı üç parçalık ‘Aşka Kapandım’ adlı EP’deki ‘Sen Hiç Yorulma’ ve içinde “Aşka kapandım” sözünün geçtiği ‘Olsun’ da bir aşk baladıydı... Bu üç parçadan çıkardığım sonuçları paylaşmak isterim... Aşk baladlarından oluşan bu konsept albümde boş şarkı yoktu. Sözleri, bu konuda usta olarak gördüğüm Devrim Karaoğlu’na ait (İki şarkıda Yıldız Tilbe ve Mete Özgencil’in de katkıları var), Hadise’nin sound’u ve tarzı açısından cuk oturmuş modern ama damardan şarkılardı.

Geldiği noktada Hadise için ‘ekran yüzü’ ya da ‘kadrolu jüri üyesi’ dememiz mümkün değil. Vasat şarkılarla yetinmiyor ve esas işinin hakkını sonuna kadar veriyor.

Haberin Devamı

Şimdi yaza girmiş ve geleceğe dair umutları yeşertmişken Hadise’den hareketli şarkılar bekliyor olabilirsiniz. ‘Hay Hay’ aşktan söz ederken “Yürümüyorsa hay hay, git ama yaşananları da zor unutursun” diyen bir şarkı olarak orta/yüksek temposuyla beklentinizi karşılayabilir. Tıpkı Karaoğlu gibi işinin ehli olan bir diğer şarkı fabrikası Ersay Üner de söz, müzik ve düzenlemede güzel bir iş çıkarmış. Hadise’nin tiril tiril elbisesiyle klasik bir otomobilin üzerine uzandığı videosu da şarkının haletiruhiyesine hizmet ediyor. YouTube’da üç günde 3.5 milyon izlenmesi Şenol Korkmaz’ın çektiği videonun, şarkının itici gücüyle rekora koşacağının habercisi. Zaten dijital dinleme platformlarında da benzer bir başarı gösteriyor ‘Hay Hay’.

İşinin hakkını veriyor

RAP’ÇİYE SON VEDA

Ölen müzisyenlerin ardından ‘yeni’ albümlerinin yayımlanması insanda iki farklı duygu uyandırıyor. Kendisinden yeni bir şeyler dinleyemeyecek olmanın hüznü, kısa süreliğine de olsa, yerini mutluluğa bırakıyor. Sonra da düşünüyorsun: “Acaba hayatta olsaydı bu albüm piyasaya bu şekilde mi çıkardı? Falanca şarkı bu şekilde mi finalize edilirdi?” Bunu bilmek mümkün değil belki... Ama şarkıların ‘yeni’ olarak yüklenmesi ve bu şarkıları milyonlarca kez dinleyen hayranlar söz konusu olunca, yapımcılar açısından hiçbir şey fark etmiyor.

Haberin Devamı

İşinin hakkını veriyor

Uzun süredir bir geri dönüş albümüne hazırlanan ama nisanda trajik bir şekilde aramızdan ayrılan DMX için durum biraz farklı... ‘Exodus’ın jet hızıyla yayımlanmasından da anlayabileceğiniz gibi, bu albüm neredeyse hazırdı. Pandemi döneminde ‘Verzuz Battle’da (Bir hiphop atışması web yayını) gördüğü ilgi sonrası prodüktör Swing Beatz’le birlikte rap’çi Snoop Dogg’un Los Angeles’taki stüdyosunda bir araya gelen DMX, işi zaten ilerletmişti. Şimdi dinleyince görüyoruz ki albüme eklenen eşliklerle bu, ölümden sonra bitirilen veda albümü ve saygı albümü karışımı bir şey olmuş. Rap’in mihenk taşlarından DMX gibi karizmatik bir şahsiyetin son albümünde yer almak için Alicia Keys, Jay Z, Nas, Lil Wayne, Snoop Dogg gibi birçok önemli ismin sıraya girmesini anlayabiliyor, bu saygı duruşunu samimi buluyorum. Ticari yanını bir kenara bırakacak olursak ortaya çıkan iş DMX’e görkemli bir veda olmuş. Jay Z ve Nas’in katkısıyla oluşan ‘Bath Salt’ın sözlerini dinleyince insanın “Dünyada ölüm var” diyesi geliyor. 

Haberin Devamı

İşinin hakkını veriyor

DISCO-FUNK RUHUYLA...

Sadece pandemi sürecinde değil, kendisini bildik bileli çalışkanlığına, titizliğine şapka çıkardığımız, genç müzisyenlere hem ağabey hem yapımcı kimliğiyle verdiği desteği takdir ettiğimiz bir müzisyen Gökhan Türkmen... Şarkı yazarı olarak hit yazma yeteneğine güvenip popun kısa yolunu seçseydi, diğer bir deyişle işin müzikal çıtasını bu denli önemsemeseydi, emin olun daha kolay bir hayatı olurdu. Ama bu saygıdeğer tercihi, hatta cesur ve deneysel tavrı, kendisini komple bir müzik insanı olarak on yıllar boyunca sevip dinleyeceğimizin de garantisi.

Geçen günlerde, disco-funk ruhuyla elektronik duyguları buluşturup analog kaydedilen albümü ‘7’yi yayımladı Türkmen. Murat Joker yönetmenliğinde, ilk video olarak seçtiği ‘Şerefine’ doğru bir lokomotif oldu. Ama yedi parçalık ‘7’de şarkı yazarları olarak Gökhan Türkmen ve Mert Carim kadar büyük pay sahibi olan Genco Arı’ya da selam yollamak lazım. Türler arası geçişken alanları vurgulayan düzenlemelerin altındaki imza kendisine ait. Geçen yılın popüler şarkılarından ‘Deli’yi de içeren 7’yi bütün yaz tekrar tekrar dinleyebileceğinizi umuyorum. 

Haberin Devamı

İşinin hakkını veriyor

Yazarın Tüm Yazıları