Otomobil haberde de liderliğe oynuyor

Üretim, satışlar, istihdam ve ihracatıyla ekonominin yeni lokomotif sektörü haline gelen otomobil, bu yükselişle birlikte basında daha fazla yer bulmaya başladı. Otomobil, bankacılık ve sağlık sektörünün ardından basında en çok haberi çıkan sektör oldu.

Ulusal, bölgesel, yerel gazete ve dergilerin oluşturduğu 897 adet yayında, 100 adet sektörün haber ve reklamlarını takip eden medya takip kuruluşu Ajans Press, 2003 ve 2004 yılının ilk 11 aylık verilerine göre binek otomobil sektörünü inceledi. Son dört yıl içerisinde 100 adet sektör arasında haber sıralamasında üçüncü olan otomobil sektörü, özellikle 2004 yılındaki artışla göze çarpıyor.

Bankacılık sektörünün ağırlığını koruduğu haber sıralamasında ikinci sırayı sağlık sektörü alıyor. 2004 yılında 50 bin bankacılık sektörü haberi yayınlanırken, sağlık sektörü haberlerinin sayısı 42 bin adet oldu. Otomobil sektörü ise haber sıralamasında üçüncü sırada yer aldı. Geçen yıl 29 bin otomobil sektörü haberi yayımlanırken, bu yıl 33 binin üzerinde haber yayımı gerçekleşti.

Otomobil haberlerinin sayısındaki artışta Otoyaşam gazetesinin faktörü de etkili oldu. Düne kadar ana gazetelerde kısıtlı olarak yer alabilen otomobil haberleri Otoyaşam’la birlikte daha geniş yer bulabiliyor.

Renault, 5 bin 368 haber sayısı ile 2003 yılına göre yüzde 15’lik bir artışla haber sıralamasında birinci sırada yer aldı. Ford, 5 bin 236 haber ile 2004 yılında da ikinciliğini korudu. Tofaş-Fiat, 5 bin 197 haber ile üçüncü sırada yer aldı. Toyota ise 4 bin 271 haber sayısı ile 2003 yılına göre yüzde 34’luk bir haber artışı ile sıralamada dördüncü oldu.

Trafikte yayaların hiç suçu yok mu

Türkiye’de yaşanan trafik kaosunda hep tek bir suçlu gösterilir: trafik kurallarına uymayan sürücüler. Ancak, çoğu zaman trafiği birlikte paylaştığımız yayaların yaptıkları göz önüne alınmaz. Trafikte günah keçisi sadece sürücüler mi? Üst geçitleri kullanmayan, kaldırımdan yürümeyen, otoyolda karşıdan karşıya geçmeye çalışan, trafik ışıklarına uymayan yayaların, trafik kaosunda hiç suçu yok mu? Otoyolda karşıdan karşıya geçerken otomobillerin altında kalan o kadar çok yaya var ki... Şu gerçeğin altını çizelim; trafikte öncelik her zaman yayaların. Bu yüzden sürücüler önceliği yayalara verip araçlarını dikkatli şekilde kullanmalı. Ancak, yayaların da kendilerine düşen görevleri yerine getirmesi gerekli. Üst geçitleri kullanmalı, otoyolda karşıdan karşıya geçmemeli, kırmızı ışıkta durmalı... Bunların sayısını artırmak mümkün. Yayalar lütfen kendinizi tehlikeye atmayın, kurallara uyun!..

Çocukları hayata bağlayın

Maxi-Cosi, ‘Çocuklarımızı Hayata Bağlayalım’ kampanyası ile anne-babaları bilinçlendirmeyi ve çocuk oto koltuğu kullanma alışkanlığını yerleştirmeyi hedefliyor. Çocukların can güvenliği için oto koltuğu kullanımını arttırmayı ilke edinen Maxi-Cosi, 2 ay boyunca Shell Akaryakıt İstasyonları’nda farklı demografik özelliklere sahip anne-babalara ulaşmayı ve onları birebir bilgilendirmeyi amaçlıyor. Distribütörlüğünü Grup Baby’nin yaptığı Maxi-Cosi, Türkiye’de ilk defa düzenlenen ‘Çocuklarımızı Hayata Bağlayalım’ kampanyası ile gelişmiş ülkelerde çocukların doğumdan itibaren oto güvenlik koltuklarında seyahat etmesi konusundaki yasal zorunluluğun, ülkemizde de uygulanması için bilinç oluşturmayı hedefliyor.

Hyundai 10 milyonuncu aracını ihraç etti

Güney Koreli otomotiv devi Hyundai Motor Company, 10 milyonuncu aracını ihraç ederek tarihinde önemli bir dönüm noktasına ulaştı. İhracat için bantlardan çıkan 10 milyonuncu araç ise, Fransa’ya gönderilecek olan yeni arazi aracı Tucson oldu.

Son dönemlerde global otomotiv endüstrisine damgasını vuran ve 2010 yılında dünyadaki en büyük 5 üreticiden biri olmayı hedefleyen Hyundai Motor Company’nin Ulsan fabrikasındaki törende konuşan HMC Başkan Yardımcısı ve CEO’su Dong-Jin Kim; ‘Geçen yıl Hyundai Motor Company, tarihinde ilk kez yurt dışı satışlarında yıllık 1 milyon adedin üstüne çıkarak ve bu alanda Toyota’nın arkasından ikinci olarak bir rekor kırdı. Bugün Hyundai Motor Company, iş ortaklarıyla birlikte dünya çapında 1 milyondan fazla kişiye iş imkanı sunuyor. Geçen yıl elde edilen 10 milyar dolarlık dış kazancıyla Hyundai Motor Company, Kore ekonomisinin gelişip büyümesine de büyük bir katkı sağlıyor’ dedi.

Petrol Ofisi ve Lipton kazandırıyor

Lipton-Petrol Ofisi işbirliği ile onbinlerce kişi hediye kazanma şansı elde ediyor. 1 Aralık 2004-31 Ocak 2005 tarihleri arasında Petrol Ofisi istasyonlarından 60 milyon liralık akaryakıt alışverişi yapanlara, karşılığında Lipton 6’lı poşet çay, 120 milyon liralık alışveriş yapanlara ise Lipton 6’lı poşet çayın yanında mug bardak hediye ediliyor.

Kampanya sadece anında hediyeler ile de sınırlı değil. 8 Şubat 2005 tarihinde yapılacak ve 1 kişiye Land Rover Freelander, 25 kişiye Sony Vega 82 ekran televizyon, 50 kişiye Sony Ericsson K700 cep telefonu verecek çekilişe SMS yolu ile katılmak mümkün.

Test sürüşü yapanlara Lacetti şansı

Chevrolet, 15-31 Aralık 2004 tarihleri arasında düzenlediği kampanyada, Lacetti Notchback 1.4 SE hediye ediyor. Chevrolet bayilerine gelerek, test sürüşü yapan ve bilgi formlarını dolduran müşteriler çekilişe katılmaya hak kazanacaklar.
Yazarın Tüm Yazıları