Kiminle fotoğraf çektirdiğinize dikkat edin

Geçen hafta ünlü bir modacının yabancı mankenlere fuhuş yaptırdığı için gözaltına alındığı haberini okuduk. İyi de bu kişi ne ‘ünlü’ ne de ‘modacı’ydı!

Haberin Devamı

Hiç tanımadığınız biriyle yan yana çekilmiş bir fotoğraf hayatınızı kabusa çevirmek için yeter de artar bile...
Örnek çok ama en son örneği vereceğim. Hafta içinde gazetelere R.R. adlı bir ‘ünlü modacı’nın gözaltına alındığı haberi çıktı. Haber şöyle: “Uluslararası göçmen kaçakçılığı yapan bir şebekeyi altı aydır takip eden Mali Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri operasyon düzenledi. Aralarında ünlü modacı R.R’nin de bulunduğu beşi yabancı uyruklu, 10 kişiyi gözaltına aldı. Şebekenin Ukrayna, Rusya ve Azerbaycan’dan defile için gelen genç kızlara fuhuş yaptırdığı ortaya çıktı.”
‘Ünlü modacı’ diye kimi kast ettiklerini merak ettim. Keza ülkemizde böyle ünlü bir modacı yok. Küçücük bir araştırmanın ardından öğrendim ki bu kişi, geçen aylarda Tarkan’ın bir konseri sonrasında kapıda Tarkan’ı bekleyip, bir hayranı gibi yanına yaklaşıp rica minnet bir kare fotoğraf çektiren ve basına, “Tarkan, konserini izleyen ve kendisini kulisinde ziyaret eden genç modacıdan konserinde giymek için deri bir yelek tasarlamasını istedi. Yeni koleksiyonunu tanıtmaya hazırlanan Ramazzo, ünlü şarkıcıya yakışır bir yelek hazırlayacağını söyledi” diye haber geçen Azeri uyruklu Ramazzo Roma adlı kişi...
Biliyorum çünkü Tarkan bu haberi görünce Ramazzo’nun kim olduğunu araştırtmış, karşılaştığı sonuçla beyninden vurulmuşa dönmüş, ekibine bundan böyle fotoğraf çekimi için kimsenin yanına yanaştırılmaması ricasında (!) bulunmuştu...

Haberin Devamı

DOKUNAN MEKİK MODA AMAÇLI DEĞİL

Birincisi, bu kişi bir modacı değildir. İkincisi ‘ünlü’ hiç değildir... Eğer adı bir şekilde biliniyorsa, bir başka meslekten dolayı ve bir başka çevre içinde bilinmektedir... Üçüncüsü, ara ara basına servis yaptığı ve büyük bir talihsizlik eseri medyada yer bulan ‘Ramazzo Roma’nın ülkeler arası başarısı’ ya da ‘Yeni koleksiyonunu görkemli bir defileyle tanıtacak’, ‘Ramazzo Türkiye, Azerbaycan ve Gürcistan arasında mekik dokuyor’ gibi hiçbir gerçekliği olmayan haberler, en ufak bir araştırma yapmadan haberi kullanan meslektaşlarımı yanıltmaktadır. Hoş bu haberlerde bir gerçeklik payı da var ama konu maalesef ‘moda’nın tamamen dışında!
Hah, neyi söylemeyi unuttum diyordum, Azeri manken Günay Museyeva hani Tolga Karel ile evlenen; bir röportajında şu iddialarda bulunmuştu: “Ramazzo’nun gerçek adı Ramaz. Gürcistan uyruklu. Beni dolandırdı sonra da eğer hakkında konuşursam yüzüme kezzap atmakla tehdit etti. ‘Tarkan’a deri ceket dikiyorum, Sibel Can’a kıyafet tasarlıyorum’ diye kandırıyor insanları. Onun işi modacılık değil muhabbet telallığı...” Kim bilir elinde Tarkan fotosu ve hakkında çıkmış ‘ünlü modacı’ haberleriyle kaç kişiyi kendine inandırdı, tuzağına düşürdü Ramazzo Roma...
Ben bir daha söyleyeyim, ister siyasetçi, ister sanatçı, ister sporcu olun, siz siz olun; her ‘hayranım’ diyenin elinde fotoğraf makinesiyle yaklaşmasına izin vermeyin. Bir de her ‘ünlü’yüm diyene inanmayın. (“Dünyaca ünlü fotoğrafçıyım” diyerek etrafı dolandıran, sonra da kendisi hakkında ‘Kolombiya’da öldü’ haberleri yayarak yırtmaya çalışan David Natu da
(Sezer Gök)  bu duruma en yakın ikinci örnek olsun...)

Haberin Devamı

Benim bile tatilimi Türkiye’de yapasım geldi

Türkiye’nin New York Kültür ve Turizm Ataşesi Ebru Ejder ve ekibi Türkiye’yi bir tatil fırsatı haline getirmek için sıkı çalışıyor. Geçen yıl New York, Los Angeles, Washington DC, Chicago ve Dallas’ta ‘Be our quest’ (Misafirimiz olun) sloganıyla her yeri donatan ataşelik, bu yıl da Oscar ödüllerinin dağıtıldığı gece yeni kampanya için düğmeye bastı. Biri Kırmızı Halı’da olmak üzere 30’ar saniyelik üç reklam filmi Oscar’ın dağıtıldığı salonda gösterildi ve ABC televizyonunda yayınlanarak 45 milyon ABD’liye ulaştı.
Reklamları ben de izledim ve koşa koşa Türkiye’ye gidip (Yazım hatası yok. İşte tam da bu duyguyu uyandırıyor) tatil yapmak istedim. Bu arada Chicago, Washington ve New York’ta Türkiye’nin tanıtımı için önümüzdeki aydan itibaren gazete, dergi, televizyon, bilboardlar, metrolar ve otobüs reklamları için hazırlık yapıldı. Türkiye’deki günbatımının tasvir edildiği afişler Los Angeles’ın ünlü Sunset Bulvarı’ndaki yerini çoktan aldı.

Yazarın Tüm Yazıları